en tr

Borpanel ve Vadişehir Projesi Hakkında Röportaj

Borpanel’in çalışmaları hakkında bilgi verir misiniz?

Borsan Grup’un bünyesinde 2006 yılından beri çalışmalarını hızla devam ettiren Borpanel, Samsun serbest bölgede bulunan fabrikasında hem yurt içi hem de 30’u aşkın ülkeye iç kapı, mutfak, banyo mobilyası ve sabit mobilya ihracatı yapmak kaydıyla üretimine devam etmektedir.

Üretim teknolojiniz hakkında bilgi verir misiniz? Şirketinizde robotlu üretim yapıyor musunuz?

Günümüz dünyasında bilginin iki katına çıkma hızı o kadar arttı ki rutini yaşamak veya gündemin gerisinde kalmak, sıralamada bizi ciddi biçimde geriye atar. Bu tehlikenin bilincinde olmak gerekiyor. Günün trendini takip etmek ve son kullanıcıların isteklerini anlamak, işin devamlılığını sağlamamız açısından birincil önceliği oluşturuyor. Neticede biz bir üretim ve satış şirketiyiz, ürettiğimiz ürünlerin müşteri nezdinde kabul görmesi, uzun vadede ilk günkü gibi beğenilmesi çok önemli. Bunu sağlamak için dünyada kabul görmüş Alman ve İtalyan Cnc ve robot makinelerden oluşan üretim parkurumuzu oluşturduk ve sürekli biçimde kendimizi güncelleyerek yenilemek durumundayız.

Günümüz şartlarında toplumun genel talebi lake boyalı ürünler. Bu konuda da ülkemizin önde gelen hattına sahip olduğumuzu gururla söylemek durumundayım. Bu dönemde artan talebi karşılamak adına bu hat üzerinde ek yatırımlar gerçekleştirmeye başladık. Üretim departmanımızın değerli yöneticilerinden başta Fabrika Müdürümüz Sn. Ahmet Somun’un önderliğinde her zaman know-how çalışmaları yapıp, yenilikçilik konusunda pazarın nabzını yakalamaya çalışıyoruz. Ürünlerimize sürekli yeni bir değer olarak eklemeyi başarabiliyoruz. Bence bu bizim en önemli artılarımızdan biri.

 

Vadişehir Projesi’ne sunduğunuz çözümler hakkında bilgi verir misiniz?

Vadişehir projesi aslında bir meydan okumadır. Bu projeyi iki şekilde ele almamız gerekiyor.

Bu büyüklükteki projelerde beklenti hem kalite hem de hızdır. Üretimini yapmış olduğumuz ürünlerin kalite konusunda kusursuz olması ve bu kusursuz ürünleri de müşterimizin talep etmiş olduğu kısa zaman diliminde şantiye sahasına indirip, yine talep edilen zamanda montajını tamamlamanız gerekiyor. Bu süreç içerisinde hazırda devam eden rutin üretiminizin etkilenmemesi ve diğer müşterilerimizin de mağdur olmaması çok önemliydi.

Doğru planlama ve üretim departmanımızın olağanüstü gayreti sayesinde şu ana kadar bu işin üstesinden çok rahatlıkla geldiğimizi söyleyebilirim.

Sektörünüzün inşaat sektörüne kattığı değer hakkında görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?

İçerisinde bulunduğumuz iş kolu nedeniyle biz mobilyacılar aslında inşaatın son noktasında devreye giriyoruz. Sonuçta daireyi satın alacak olan kişi, ilgili inşaatta kullanılan betonun basınç dayanımı ya da kolonlarda kullanılan demirin çapı hakkında bir fikir sahibi olmayabilir. Kaldı ki onlardan bu konuda bilgi sahibi olmaları çok da beklenti dahilinde değildir.

Yalnız şantiyenin bitimi ile birlikte gelen malik ya da malik adaylarının ilk odaklandıkları noktalardan bazıları mutfak, kapı, banyo oluyor. Zira dairenin vizyonunu oluşturan elemanlar olarak bu ürünleri sayabiliriz.

Günümüz internet çağında artık herkesin her şeyden haberi ve bilgisi oluyor. Bunun sonucunda da mimari olarak dünyanın diğer ucunda değer ve beğeni gösterilen bir tarz, ülkemizde de bizlerden talep edilebiliyor. Bu yüzden, trendi yakalamak aslında bizleri farklı kılan unsurlardan biri olarak ortaya çıkıyor. Çünkü biz aslında bu talepleri proje bazında bir butik terzi atölyesi olarak ele alıyoruz. Trendi yakalamak ve rutinin dışında hareket ederek, sınırları zorlamak ve inovasyon konusunda amiral gemisi olmak bizim karakterimizde var.

Gerek müteahhitlerden ve gerekse maliklerden gelen geri bildirimler doğru yolda olduğumuzu gösteriyor.

alpay özcan vadişehir

Üretim ve satışlarınızı artırmaya yönelik planlarınız var mı? Hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Öncelikle bizleri bu noktalara taşıyan değerli müşterilerimize minnettarız. Onların desteği ve güvenleri bize hem moral hem de yeni misyonlar katıyor. Sonuçta biz her ne kadar üretim ve satış sektöründe çalışıyor görünsek de aslında temel misyonumuz değerli müşterilerimize hizmet etmektir. Türkiye’de son yıllarda inşaat sektörünün hızla büyümesi bizlerin de buna ayak uydurmasına ve aynı oranda büyümemizi de gerektiriyor. Temel amaç; güzel ülkemizin her karışında Borpanel bayrağını gerek proje ekiplerimizle, gerekse bayilik yapılanmalarımızla dalgalandırmak ve insanların memnun olmasını sağlamak. Bunun için gerekli organizasyonel çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. Bu noktada bayilerimizin kendilerine tayin edilen coğrafi alanlarda gösterdikleri sayısal satış dağılımı ve proje bazlı dikey satış başarıları, sonrasında da oluşabilen servis hizmetlerindeki çözüme dayalı hızlı reaksiyon beni ve şirketimi ziyadesiyle memnun ediyor.

Hedef olarak yurtiçinde gösterdiğimiz bu faaliyetlerin yanı sıra bizim için ihracatın önemi asla tartışılmaz. Hali hazırda 30 ülkeye ürünlerimizi ihraç etmenin hakli gururunu yaşıyoruz.

Bu alanda var olan girişimcilik ruhumuz ile dünya çapında bilinen bir marka olmak hedefiyle 2019 yılında enerjimizin çok büyük bir bölümünü ihracata yönelteceğimizi söyleyebilirim.

“Burası Vadişehir”

Satış ve Pazarlama Direktörü

Alpay Özcan